Audyt SEO
Masz stronę internetową, ale nie pojawia się ona w Google na zapytania, które wpisują Twoi potencjalni klienci? A może ruch na stronie jest, ale nie przekłada się on na sprzedaż i zapytania o ofertę? Jeśli czujesz, że potencjał Twojej witryny jest niewykorzystany, audyt SEO jest pierwszym i najważniejszym krokiem, aby to zmienić. To szczegółowa analiza, która wskaże potencjalne problemy, a ja stworzę jasny plan naprawczy.

Dobry audyt SEO to fundament skutecznych działań w wyszukiwarce Google. Można go porównać do szczegółowego przeglądu stanu zdrowia Twojej strony internetowej. Zanim zaczniemy leczenie, musimy postawić trafną diagnozę – i właśnie tym jest audyt. To nie jest automatyczny raport z narzędzia, jakich możesz znaleźć wiele wpisując słowa kluczowe typu „darmowy audyt SEO”, „audyt seo za free” (a potem nie opędzisz się od telefonów firm, na których stronie zrobiłeś/aś audyt, który koniecznie chcą z Tobą omówić i wcisnąć Ci „niepowrarzalną” ofertę).
Audyt SEO u mnie to dogłębna, szczegółowa analiza mocnych i słabych stron Twojej strony/sklepu wraz z wnioskami, priorytetami i planem naprawczym.
Co to jest audyt SEO?
Audyt SEO to kilka, kilkanaście dokumentów, które szczegółowo omawiają różne aspekty Twojej strony – techniczne, związane z treścią, linkami. Określam w nich, które elementy są zgodne z wymogami Google’a i nie wymagają poprawy, które trzeba bezwględnie poprawić w pierwszej kolejności, a które mogą poczekać . Mówiąc prościej, audyt SEO to wstęp do dalszej pracy nad pozycjonowaniem strony, bo odpowiada na pytanie: „dlaczego moja strona nie jest wyżej w Google i co trzeba zrobić, żeby to zmienić?”.
Audyt SEO strony internetowe/ sklepu może obejmować trzy kluczowe filary: technikalia, treść i linki lub wybrany obszar, jak np. audyt techniczny, audyt treści, audyt profilu linków. Przy kompleksowych działaniach SEO zawsze przeprowadzam analizę strony pod tymi trzema aspektami.
Po co robić audyt SEO?
Przeprowadzenie audytu SEO jest konieczne, jeśli myślisz o długofalowych działaniach SEO i…jeśli widoczność strony rosła, a nagle przestała albo gorzej – spadła i to drastycznie. Możesz więc się do mnie zgłosić po audyt SEO, gdy masz któryś z tych powodów:
- Diagnoza problemów: Dowiem się, dlaczego Twoja strona ma niską widoczność w Google lub nie ma jej wcale i zarekomenduję, co zrobić, aby to zmienić.
- Identyfikacja błędów technicznych: Odkryję dla Ciebie błędy w kodzie i strukturze strony, które utrudniają robotom Google jej odczytanie i ocenę i wyeliminuję je.
- Ocena treści: Sprawdzę, czy Twoje teksty są zoptymalizowane pod słowa kluczowe, które faktycznie generują sprzedaż i wdrożę plan naprawczy.
- Zwiększenie konwersji: Powiem Ci, dlaczego ruch na stronie nie przekłada się na zapytania i zyski, i jak to naprawić.
- Stworzenie planu działania: Stworzę konkretną listę zadań do wdrożenia, która pozwoli Ci ruszyć z miejsca, gdy nie wiesz, co robić dalej lub zajmę się tymi zadaniami w ramach kolejnych działań SEO.

Bardzo dziękuję za konsultację i rzetelną analizę mojej strony pod kątem SEO. Dzięki tej konsultacji i wielu wskazówkach udało mi się zoptymalizować stronę i co najważniejsze- już widzę pierwsze efekty i większy ruch
Justyna to artysta w świecie SEO. Porusza się w tych zagadnieniach z wyjątkową gracją i co ważne przeprowadza laika takiego jak Ja suchą nogą przez cały proces optymalizacji. Współpraca z Justyną to jedna z lepszych decyzji biznesowych jakie podjąłem kilka lat temu. Polecam z czystym sumieniem.
Nigdy nawet nie marzyłam, że będziemy mogli konkurować w kategorii zabawki sensoryczne, a po kilku prostych zmianach jesteśmy na 10 pozycji.
Co zawiera audyt SEO?
Kompleksowy audyt SEO to kilka, kilkanaście dokumentów, które analizują Twoją stronę/sklep internetowy pod najważniejszymi aspektami – technicznym, treści, linków przychodzacych. Zobacz, co analizuję w ramach każdego z tych obszarów.
Audyt techniczny pod kątem SEO
To podstawa, od której zależy, jak Google w ogóle postrzega Twoją stronę. Sprawdzam, czy strona/sklep jest „zdrowa” technicznie i czy nie ma żadnych „przeszkód” dla robotów wyszukiwarki. Analiza obejmuje m.in.:
- Indeksowanie i dostępność dla robotów – czy Google może bez problemu znaleźć i przeczytać wszystkie ważne podstrony?
- Szybkość ładowania strony – czy strona nie jest zbyt wolna, co irytuje użytkowników i zaniża pozycje?
- Dostosowanie do urządzeń mobilnych – czy strona wyświetla się poprawnie na smartfonach?
- Strukturę adresów URL i nawigację – czy jest logiczna i przyjazna dla użytkowników i robotów?
- Jak wygląda struktura nagłówków na stronie – czy jest logiczna dla Google?
- Czy strona/sklep mają poprawnie wdrożone przekierowania – czy nie występują np. podwójne przekierowania, pętle przekierowań
- Czy strona zwraca błędy, np. 404 i dlaczego tak się dzieje?
- Występowanie duplikacji treści – czy w obrębie serwisu nie ma powielonych podstron?
- Poprawność wdrożenia danych strukturalnych (Schema).
Celem jest wyeliminowanie wszystkich błędów, które psują kondycję Twojej strony w oczach Google.
Audyt treści pod kątem SEO
Muszę przyznać, że audyt treści to mój ulubiony audyt, bo uwielbiam pracować ze słowami kluczowymi. 🙂 W ramach audytu treści (contentu), sprawdzam, jak wygląda istniejąca treść i jak można ją poprawić oraz jak można treścią wpłynąć na zwiększenie widoczności podstron, które jej nie mają. Co biorę na tapet?
- Dobór słów kluczowych – czy treści są zoptymalizowane pod frazy, które mają potencjał biznesowy?
- Jakość, unikalność i wartość merytoryczną tekstów – czy występuje duplikacja (skopiowanie treści) wewnątrz serwisu, a może na zewnątrz? Jak minimalizować ryzyko duplikacji oraz jak poprawić jakość treści
- Optymalizację meta tagów (title i description), nagłówków i treści – sprawdzenie, czy zawierają słowa kluczowe
- Występowanie kanibalizacji słów kluczowych (sytuacji, gdy kilka podstron walczy o pozycję na tę samą frazę) – i wdrażam plan naprawczy
- Strukturę linkowania wewnętrznego – aby odpowiednio zarządzać mocą strony i przekazywać ją na te podstrony, które są ważne
Audyt linków przychodzących
Linki z innych stron to dla Google sygnał o reputacji i autorytecie Twojej witryny. W tej części audytu dokładnie analizuję profil linków prowadzących do Twojej strony. Sprawdzam ich liczbę, jakość oraz to, czy nie pochodzą ze szkodliwych, spamerskich źródeł, które mogą obniżać Twoje pozycje. Porównuję również Twój profil linków z konkurencją, aby znaleźć nowe możliwości ich pozyskiwania.
Kiedy przeprowadzić audyt SEO?
Mogłabym wyróżnić kilka powodów, w których audyt SEO strony jest nie tylko wskazany, ale wręcz konieczny:
- Przed rozpoczęciem procesu pozycjonowania – aby stworzyć skuteczną strategię opartą na danych.
- Gdy obserwujesz nagłe spadki widoczności i ruchu – aby szybko zdiagnozować przyczynę problemu.
- Gdy dotychczasowe działania SEO nie przynoszą efektów – aby zweryfikować strategię i znaleźć błędy.
- Po wprowadzeniu dużych zmian na stronie (np. redesign, zmiana systemu CMS).
- Regularnie, np. raz w roku, aby weryfikować strategię i dostosowywać ją do zmian w algorytmach Google.
Ile kosztuje audyt SEO?
Koszt audytu SEO wyceniam na podstawie dwóch głównych zmiennych – zakresu audytu (czy interesuje Cię tylko audyt techniczny, czy też również audyt treści, linków przychodzących), wielkości serwisu – czy to mała strona z kilkoma podstronami, czy też sklep internetowy z tysiącami produktów.
Jeśli zlecasz mi tylko audyt, a nie interesuje Cię kompleksowe pozycjonowanie, najczęściej wyceniam pracę w oparciu o rozliczenie godzinowe, to znaczy, szacuję, ile godzin mogą zająć poszczególne etapy. Znając moją stawkę godzinową, jesteś w stanie określić, ile mniej więcej dana część audytu będzie kosztować.
Ile więc może kosztować audyt SEO z podziałem na poszczególne jego składowe dla małej strony?
- audyt techniczny – szczegółowa analiza technicznych aspektów z listą elementów do wdrożenia – od 1600 zł netto
- wdrożenie zaleceń/rekomendacji z audytu technicznego – wszystko zależy od zakresu prac i silnika strony – od 1200 zł netto
- audyt treści – analiza obecnej treści + rekomendacje i wytyczne dla nowych treści (bez tworzenia treści, poza meta tagami) – od 1600 zł netto
- tworzenie treści na podstawie wytycznych z audytu – od 60 zł netto za każde 1000 znaków
- audyt linków przychodzących – wszystko zależy od liczby linków prowadzących, od 1000 zł netto
Ile mogą kosztować poszczególne składowe audytu dla niezbyt dużego sklepu internetowego z powiedzmy 500-1000 produktami?
- audyt techniczny – szczegółowa analiza technicznych aspektów z listą elementów do wdrożenia – od 2000 zł netto
- wdrożenie zaleceń/rekomendacji z audytu technicznego – wszystko zależy od zakresu prac i silnika sklepu – od 2000 zł netto
- audyt treści – analiza obecnej treści + rekomendacje i wytyczne dla nowych treści (bez tworzenia treści, poza meta tagami dla najważniejszych podstron) – od 2500 zł netto
- tworzenie treści na podstawie wytycznych z audytu – od 60 zł netto za każde 1000 znaków
- audyt linków przychodzących – wszystko zależy od liczby linków prowadzących, od 1500 zł netto
To stawki na podstawie mojego doświadczenia i konkretnych przypadków. Mają charakter orientacyjny i nie oznaczają, że Ty mając np. sklep z 300 produktami zapłacisz mniej, niż ten, który ma produktów 10000 zł. Równie dobrze mała strona internetowa może być tak zagmatwana, że doprowadzenie jej do porządku pod kątem SEO zajmie więcej czasu niż praca nad małym sklepem. Dlatego zawsze powtarzam – napisz, a przygotuję Ci wycenę, a swoją pracę szczegółowo zaraportuję.
Audyt SEOsamodzielnie – czy warto?
W internecie znajdziesz wiele automatycznych narzędzi, które oferują darmowy audyt SEO. Pamiętaj jednak, że taki raport to tylko powierzchowne dane bez interpretacji i kontekstu. Narzędzie nie powie Ci, który błąd jest krytyczny, a który ma marginalne znaczenie. Samodzielna analiza bez doświadczenia może prowadzić do błędnych wniosków i strat finansowych.
Profesjonalny audyt SEO to nie tylko dane, ale przede wszystkim moje 15-letnie doświadczenie, które pozwala na trafną interpretację i stworzenie priorytetowej listy zadań. Jeśli jednak chcesz wdrażać zmiany samodzielnie, ale potrzebujesz profesjonalnych wytycznych, mogę przygotować dla Ciebie listę zaleceń do wdrożenia. Skontaktuj się ze mną.

Sprawdź, co o współpracy ze mną mówi Magdalena z JapierPapier.pl
Współpracujemy z Justyną z ClueGroup od kilku miesięcy i już teraz możemy powiedzieć, że to bardzo pozytywne doświadczenie 🙂 Od samego początku czuliśmy zaangażowanie i realne zrozumienie naszych potrzeb. To dopiero początek naszej wspólnej drogi, ale jesteśmy dobrej myśli – wiemy, że w SEO liczy się strategia i cierpliwość, a z takim partnerem czekamy na efekty z dużym spokojem i ekscytacją. Pozdrowienia!:)
FAQ – najczęstsze pytania o audyt SEO, jakie dostaję
Ile kosztuje audyt SEO?
Cena audytu SEO jest uzależniona od wielkości i stopnia skomplikowania Twojej strony internetowej. Inaczej wyceniam się audyt prostej strony wizytówki, a inaczej rozbudowanego sklepu internetowego z tysiącami produktów. Skontaktuj się ze mną, a po zapoznaniu się z Twoją stroną przygotuję indywidualną wycenę.
Jak długo trwa przygotowanie audytu SEO?
Przygotowanie kompleksowego, wnikliwego audytu SEO zajmuje mi zazwyczaj od 1 do 3 tygodni. Czas ten również jest zależny od wielkości analizowanego serwisu. To szczegółowa praca, która wymaga czasu, aby była wykonana rzetelnie.
Czym audyt SEO różni się od pozycjonowania?
Audyt SEO jest jednorazową, dogłębną analizą i diagnozą strony, która kończy się przedstawieniem planu działania. Pozycjonowanie to z kolei długofalowy i ciągły proces, który polega na wdrażaniu zaleceń z audytu oraz stałej pracy nad optymalizacją strony, tworzeniem treści i pozyskiwaniem linków.
Bezpłatna wycena SEO
Potrzebujesz wiedzieć, ile będzie kosztowało pozycjonowanie strony lub sklepu internetowego? A może chcesz tylko skorzystać z jednorazowych konsultacji? Opisz krok po kroku, czego potrzebujesz, a ja przygotuję dla Ciebie bezpłatną wycenę.