Blog – czego nie powinno na nim zabraknąć?

Autor:Justyna Zienkiewicz

}

kwi 7, 2015

Cześć po dłuższej nieobecności, którą będę starała się usprawiedliwić – o tym w osobnym wpisie. Dziś natomiast wracam do Wtorków z blogiem (dwa nam gdzieś umknęły, ale wszystko jest do nadrobienia, prawda?:)). Dziś będzie o tym, czego na blogu, który już istnieje warto pamiętać. Często są to rzeczy oczywiste, które powinny przyjść same z siebie, jednak nawet nie wiesz, ile razy o nich zapomniałam albo odłożyłam na później. To co, jak co wtorek, zaczynamy? 🙂

1. Nikt nie lubi spamu – Akismet też nie

Twój blog zaczyna zbierać wejścia, coraz częściej pojawiają się komentarze i komentarze spamowe. Tych drugich oczywiście nikt nie lubi. Można je powstrzymać i sprawić, że WordPress będzie je traktował tak, jak powinien. Pomoże w tym wtyczka Akismet – domyślnie instaluje się, kiedy postawisz WordPressa, tylko…trzeba ją włączyć i aktywować. Dla celów niekomercyjnych za darmo.

2. Wtyczka społecznościowa – do udostępniania

Napisałeś fajny tekst – ktoś chce go polubić, udostępnić. Zainstaluj w tym celu wtyczkę do share’owania. Ja polecam Shareoholic, ale może Tobie będzie pasowała inna.

3. Likebox i inne

Jeśli budujesz wokół bloga społeczność, a na pewno tak jest i robisz to również w mediach społecznościowych, pamiętaj o tym, aby poinformować nowego czytelnika, że tak właśnie jest. Podpowiedz mu, że po przeczytaniu tekstu czy dwóch, może być na bieżąco – polubić fanpage, zacząć obserwować Cię na Twitterze, Bloglovin czy w innym miejscu, w którym prezentujesz treści powiązane z blogiem. Te elementy najlepiej wstawić w panel boczny (sidebar) – dzięki temu będą się wyświetlały na każdej podstronie. (chyba że inaczej ustawisz to sobie w szablonie – domyślnie – tak).

4. System komentowania

Możesz od razu wybrać popularnego Disquasa, ale nie musisz. Być może preferujesz domyślne rozwiązanie (takie, jak u mnie), z możliwością wstawienia linka do swojej strony przez komentującego. Linki te maja atrybut nofollow – to dobrze. Dla Ciebie.

5. Newsletter

Newsletter to świetny pomysł na informowanie czytelników o nowych wpisach, konkursach i o tym, co u Ciebie ;). Warto więc pomyśleć nad newsletterem, zwłaszcza, jeśli blog zaczyna mieć fajny ruch. Warto dywersyfikować źródła pozyskiwania ruchu na bloga. Niech czytelnicy przychodzą z serwisów społecznościowych, innych stron, newslettera i wyszukiwarek.

6. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek

A propos końca poprzedniego punktu. Zrób podstawową optymalizację bloga pod kątem SEO. Pomoże Ci w tym wtyczka WordPress SEO by Yoast – polecam – jej konfigurację krok po kroku opisałam tutaj.

To co, widzimy się w następny wtorek? 🙂

Marketingowy newsletter to:

– narzędzia, które przyspieszą Twoją pracę nad promocją w internecie

– porady, które zmienią Twoje dotychczasowe myślenie o marketingu

– promocje na produkty cyfrowe i konsultacje

Przeczytaj też:

Skomentuj

8 komentarzy

  1. Paulina

    Lekturą tego wpisu usystematyzowałam moją wiedzę i uświadomiłam sobie, jak wiele jeszcze mam do nadrobienia – o wszystkim niby wiem, że konieczne, ale cały czas nie zabrałam się za ogarnianie SEO, newslettera i nie mam wtyczki do share’owania (nie wiem czemu to ostatnie uznałam za zbędne…).
    Z Disqusa niedawno zrezygnowałam. Takie domyślne rozwiązanie wordpressowe jak jest u Ciebie jest moim zdaniem super.
    Czy mogłabyś mi zdradzić, jak to się dzieje, że pod formularzem komentowania masz takie fajne znaczki do odhaczania?
    Pozdrawiam:)

    Odpowiedz
    • Justyna Zienkiewicz

      Fajnie czytać, że się przydaje 🙂 Znaczki? Masz na myśli te, które pozwalają na powiadomienia o nowych komentarzach, zapisanie na newsletter itd,?:)

      Odpowiedz
      • Paulina

        Tak, o to właśnie 🙂

        Odpowiedz
        • Justyna Zienkiewicz

          Zainstaluj Jetpack – ta opcja będzie na samym dole w Ustawienia->Dyskusja 🙂

          Odpowiedz
  2. Paulina

    Dziękuję za podpowiedź!! 🙂

    Odpowiedz
    • Justyna Zienkiewicz

      🙂

      Odpowiedz
  3. wlasnemiejsce.pl

    Często czytam o tym, że warto zrobić newsletter, ale właśnie zawsze jest to opatrzone komentarzem: zwłaszcza, jeśli ruch zaczyna być fajny. No i mój problem: co to znaczy fajny? Ilu UU można uznać za fajny ruch?

    Odpowiedz
    • Justyna Zienkiewicz

      Wiesz, to bardzo subiektywne. Dla niektórych fajny ruch to będą 3000 UU miesięcznie, dla innych 30k UU – za dużo zmiennych – moim zdaniem warto jak najwcześniej.

      Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *